Kako mi je to mučno! Dež, sneg, megla, tema, vročina, veter... Odgovor mojih staršev pa je bil skoraj vedno enak: "Seveda greš peš!" 

 

Podobna situacija je bila vsako jutro po tem, ko sem bila pripravljena, da grem v šolo. Ko sem v zgodnjih jutranjih urah s šolsko torbo korakala v strm hrib, sem se nekje na pol poti ustavila. Za trenutek sem se ozrla nazaj in obstala. Wauuu....Skozi meglico so prodirali topli sončni žarki, ki so mi božali obraz. Samo vpijala sem to lepoto prebujanja narave. V celem bitju sem čutila utrip srca in telo mi je preplavil občutek živosti. Pokrajina je začela sijati popolnoma v drugačnih barvah. Prej s puhasto meglico prekrito površje, je zamenjala toplina in bistrost. Opazovala sem nebo in razgled pred sabo. Zagotovo sem delce teh trenutkov nesla s sbo v dan.

 

Danes sem neskončno hvaležna za vsa jutra in čudovite sončne vzhode, za magične razglede iz hriba v dolino, za vse gozdne jagode, ki sem jih ob poti pojedla, pa za narabutane višnje, grozdje in slastna rdeča jabolka ob potoku, dišeče kutine, ki so se skotalile na cesto, pa hrustlajve češnje pri sosedih, za natrgane rožice, vonj mokrega listja in sveže pokošenih trav, pa vonj vetra, v katerem se čuti pomlad in tistega ki naznanja zimo.

 

Prav zaradi pristnega stika z naravo sem bila čistih misli in trdnega zdravja. Hodim še danes. Včasih so moji čuti izostreni in opazim vsako podrobnost, spet naslednjič se zgubim nekje v sebi. Kar mi je v tistem trenutku bližje. Zase. In pri tem neizmerno uživam!

 

 

10 RAZLOGOV ZAKAJ HOJO VPELJATI V SVOJ DAN

 

1. Dvigne vaše razpoloženje
Če imate slab dan ali ste v težavnem življenjskem obdobju, vam lahko sprehod nemudoma
dvigne energijo. Po študiji Archives of Internal Medicine, se je pri ljudeh obolelih za depresijo,
ki so dnevno hodili na sprehod, stanje izboljšalo prav s takšno intenzivnostjo, kot pri tistih, ki
so jemali zdravila. Nadaljevalna študija je pokazala dalj časa trajajoče učinke, pri ljudeh, ki so
vsakodnevno hodili v naravo.


2. V vas spodbudi kreativnost in nove zamisli
Iščete ideje? Sprehodite se okoli bloka, hiše. Ne glede na to, ali potrebujete rešitev za težavo
pri delu ali iščete navdih za svoj roman, bo hoja pospešila ustvarjalne sokove, ki bodo stekli
na vseh področjih. Nedavna študija, objavljena v Frontiers in Neuroscience, je ugotovila, da je
hoja izboljšala tako konvergentno (izven okvirjev) kot divergentno razmišljanje (usmerjenost
k temu, da najdemo čim več idej)ki sta povezani s povečano ustvarjalnostjo.

 

3. Pospeši metabolizem
Metabolni sindrom je posledica več dejavnikov: zvišanega krvnega tlaka / holesterola,
visokega krvnega sladkorja in maščob okoli pasu. Je ena najhujših posledic sedečega načina
življenja. Pomeni sladkorno bolezen, bolezni srca in celo zgodnjo smrt. Še vedno imamo
starodavno zdravilo za to sodobno bolezen. To je vadba. Vsakršna kardio vadba, vključno s
hojo, lahko ustavi presnovni sindrom in celo popravi škodo. Pri vadbi je ključna intenzivnost,
za obnovitev presnove. Namesto preprostega sprehoda poizkusite izmenično hoditi hitro in
počasi.

 

4. Podaljšuje življenje – živite 7 let dlje
Želite živeti dlje? Sprehodite se. Raziskave so pokazale, da lahko svojemu življenju dodate več
kot sedem let z vsakodnevnim vadenjem, ne glede na to, koliko tehtate. Še bolje, ta dodatna
leta bodo kvalitetna, saj so ljudje, ki hodijo, srečnejši. V ločeni študiji je bilo ugotovljeno, da
se ljudje, ki poročajo o telesni vadbi, počutijo srečnejši, bolj navdušeni nad svojo
prihodnostjo kot tisti, ki prosti čas preživljajo na kavču.


5. Izgledate mlajaši
Vodnjak mladosti obstaja, vendar boste morali hoditi, da ga najdete. In to mislimo
dobesedno. Ljudje, ki redno hodijo, ne izgledajo samo mlajši od svoje starosti (tako dolgo, kot
se spominjate vaše kreme za sončenje!), Ampak so lahko tudi mlajši na celični ravni, so
pokazale raziskave, objavljene v PLOS One. Znanstveniki so ugotovili, da kardiovaskularne
vaje, kot je hoja, lahko ohranijo ali celo podaljšajo vaše telomere, dele naše DNK, ki se
skrajšajo, ko staramo. Kdo je zdaj zaskrbljen zaradi gubic?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Bolje spite
Sedem do osem ur spanca je ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko naredite za svoje
zdravje. Včasih je to lažje reči, kot narediti. V veliki študiji spanja so raziskovalci ugotovili, da
imajo redni pohodniki daljše in bolj kakovostno spanje. Tudi tistim, ki jih je še vedno mučila
nespečnost, je hoja pomagala zmanjšati število neprespanih noči.

 

7. Ste bolj umirjeni, lažje obvladujete stres
Večina nas vsakodnevno plava v bazenu stresa, kar zelo škoduje duševnemu in telesnemu
zdravju. Znanost pa pravi, da je hoje eden najhitrejših in najučinkovitejših načinov za
pomiritev. Premikanje nas očisti kortizola, »stresnega hormona« in pomaga ustaviti
nepretrgan tok skrbi, ki nam teče skozi um.

 

8. Spodbudi delovanje možganov
Hoja je tako dobra za naše možgane in za telo. Izčrpna študija o učinkih vadbe na možgane je
pokazala, da koristi vsem vidikom uma, vključno s spominom, spoznanjem, učenjem, branjem
in celo poveča velikost naših možganov za zagon. Še bolje, hoja ščiti naše možgane z
zmanjševanjem tveganja za kognitivne bolezni, kot sta Alzheimerjeva bolezen in demenca.


9. Spodbudi vas, da preživite koristen čas z drugimi
Sprehod je lahko odličen za čiščenje glave, vendar je tudi odlična priložnost, da se povežete s
prijatelji in družino - daleč stran od elektronskih naprav in drugih motenj. Še bolje, postali
boste močan zgled, kar bo druge, ko bodo videli, kako uživate v hoji, spodbudilo, da bodo še
sami hodili še več, kaže študija, objavljena v psihologiji športa in vadbe.

 

10. Čudežno zdravilo
Vadba je »čudežna zdravilo« zaradi sposobnosti preprečevanja raka, sladkorne bolezni,
bolezni srca, pljučnih bolezni in mnogih drugih bolezni. In za razliko od resničnih zdravil, hoja
nima stranskih učinkov, je lahko dostopna, učinkovita, in najbolje je, da zanjo ne potrebujete
recepta.

 

 

Avtorica bloga: Jasmina Balon 

 

Uporabljeni viri:

  • https://www.rd.com/health/fitness/walking-benefits-15-minutes/

Info


 

Pot zdravja

Kajuhova ulica 1

8250 Brežice

 

 

NAROČITE SE
preko spletnega obrazca

 

 

ali

nas pokličete na

031 741 620

 

ali

nam pišite na

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Prijava na e-novice

 

Prijavite se na naše Pot zdravja e-novičke in prejmite EKSKLUZIVNI dostop do Vodnika po čakrah, kjer boste na 33. straneh spoznali:

 

• posamezne čakre in kako vplivajo na nas,

• vaje za spodbujanje čaker,

• načine za samozdravljenje,

• ustrezne drage kamne, eterična olja in barve za posamezne čakre,

• afirmacije za harmonizacijo čaker.

 

1x do 2x mesečno boste prejemali koristne nasvete in informacije, ki vam bodo pomagale izboljšati vaše zdravje in zaživeti polno življenje.

 

Vnesite veljaven elektronski poštni naslov.

Prosimo da vnesete vaš E-poštni naslov.

Prosimo vas, da polje obkjukate.

Pridružite se nam na socialnih omrežjih

 

 

 

Pot zdravja

Kajuhova ulica 1

8250, Brežice

 

  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

  031 741 620

 

© 2018 Pot zdravja. Vse pravice pridržane.