Vsak letni čas ima svoje značilnosti in namen ter vpliv na naše telo. Živite v sozvočju z naravnimi cikli?

Če želimo ohraniti zdravje skozi vse leto, je pomembno, da živimo v sozvočju z naravnimi cikli. To pomeni, da se prilagajamo spremembam v okolju s hrano, ki jo jemo, vrsto in količino vadbe, zelišči, ki jih zaužijemo ipd. Pozimi je nebo pogosto oblačno in sivo, vreme je hladno, vlažno in težko, življenje pa se tudi v mestih giblje počasneje. Medtem ko ne moremo nadzorovati vremena, lahko nadzorujemo te dejavnike, ki bodisi gradijo naše zdravje, vitalnost in odpornost proti boleznim, bodisi nas oslabijo.

 

Zimska jutranja rutina

  • Pozimi se zbujajte nekoliko pozneje, kot v drugih letnih časih. Okoli sedme ure.
  • Ko se vstanete, žvrkljajte kokosovo olje, da odstranite odmrle bakterije in kvasovke, ki so se nakopičile čez noč.
  • Umijte si zobe z zobno pasto iz ogrevalnih zelišč, kot so cimet ali klinčki. Nato popijte skodelico tople vode, da spodbudite gibanje črevesja.
  • Privoščite si hitro masažo. Vtrite sezamovo olje po vsem telesu. Pustite olje na sebi 5 do 10 minut, nato pa se oprhajte z vročo vodo.
  • Zaključite svoj jutranji režim z jogo, pranajamo in meditacijo. Pozdrav soncu in poze, ki odpirajo prsni koš, grlo in sinuse, odstranjujejo zastoje v dihalnih organih.

Po jutranji rutini je pomembno, da zaužijete hranljiv zajtrk. Če zjutraj ne nahranite prebavnega ognja, bo posušil telesna tkiva. Uživajte v skledi z ovsenimi kosmiči, ječmenom, koruznimi kosmiči, riževimi kosmiči, blago začinjenimi s cimetom.

 

Uro po zajtrku 5 min kuhajte 1/2 čajne žličke svežega ali ingverja v prahu in ščepec mletega ali cimeta v stroku. Pijte ta čaj, da povečate prebavni ogenj, izboljšate cirkulacijo in zmanjšate odvečno sluz. (Čaj preskočite, če imate razjedo ali drugo težavo, ki je usmerjena v vnetje).


Če se želite zaščiti pred prehladom, telovadite. Udeležite se skupinske vadbe, naredite video vadbo ali pojdite na tekalno stezo, da povečate cirkulacijo.

 

Poskrbite, da prejmete dovolj sončne svetlobe. Sedite ob oknu in se kopajte v zgodnji jutranji ali večerni svetlobi. Sončni žarki sproščajo mišice, proizvajajo vitamin D, pomirjajo sezonsko motnjo razpoloženja in telesu pomagajo vzdrževati zdrave ritme spanja.

Kaj jesti in piti?
V svoje obroke vključite polnozrnat kruh, pinjenec, skuto, kuhano zelenjavo, toplo juho, ghe (prečiščeno maslo), in začinjeno hrano. Ker je vaš apetit pozimi bolj srčen, jejte več beljakovin - fižol, tofu, jajca - in če niste strogi vegetarijanec, piščanca, purana in ribe. Za pospeševanje prebave dodajte segrevalne začimbe, kot so cimet, klinčki in črni poper. Izogibajte se hladnim napitkom in se odločite za toplo vodo, topel čaj in občasno vroč kakav ali čaj.

 

Izogibajte se prepihu, nosite topla oblačila, pokrijte vrat in ne pozabite nositi kape. (Več kot polovica telesne toplote se izgubi skozi glavo).

Pri vsem tem je potrebno upoštevati tudi značilnosti za posamezno telesno konstitucijo (vata, pitta, kapha).

 

Poznavanje naše lastne telesne konstitucije je ključno

Vsak od nas je rojen z lastno konstitucijo, ki je pogojena s stanjem naših staršev v obdobju spočetja. Naš prehranjevalne rutine, okolje, stres, travme, poškodbe ... lahko povzročijo neravnovesje. Če poznamo našo osnovno konstitucijo se lažje ujamemo v pravilne ritme in za nas primerne dnevne rutine ter imamo bogatejše življenje preko bolj celovitega pristopa k zdravju. 

 

Individualni načrt prehrane, gibanja, načina življenja

Želite ugotoviti katera je vaša osnovna konstitucija? Želite spoznati kakšen je vaš idealen dnevni ritual, ki vam bo zagotovil zdravje dolgo v starost? Vabljeni v center Pot zdravja, kjer vam bo strokovnjakinja na tem področju pripravila individualni načrt prehrane, gibanja in načina življenja za vas.

Info


 

Pot zdravja

Kajuhova ulica 1

8250 Brežice

 

 

NAROČITE SE
preko spletnega obrazca

 

 

ali

nas pokličete na

031 741 620

 

ali

nam pišite na

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Prijava na e-novice

 

Prijavite se na naše Pot zdravja e-novičke in prejmite EKSKLUZIVNI dostop do Vodnika po čakrah, kjer boste na 33. straneh spoznali:

 

• posamezne čakre in kako vplivajo na nas,

• vaje za spodbujanje čaker,

• načine za samozdravljenje,

• ustrezne drage kamne, eterična olja in barve za posamezne čakre,

• afirmacije za harmonizacijo čaker.

 

1x do 2x mesečno boste prejemali koristne nasvete in informacije, ki vam bodo pomagale izboljšati vaše zdravje in zaživeti polno življenje.

 

Vnesite veljaven elektronski poštni naslov.

Prosimo da vnesete vaš E-poštni naslov.

Prosimo vas, da polje obkjukate.

Pridružite se nam na socialnih omrežjih

 

 

 

Pot zdravja

Kajuhova ulica 1

8250, Brežice

 

  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

  031 741 620

 

© 2018 Pot zdravja. Vse pravice pridržane.